MRP-K/S

MRP-K/S - Účetní systém 3. generace

Vlajková loď účetních programů MRP! Ucelený účetně-informační systém, který posouvá hranici dokonalosti a vytváří tak nové měřítko kvality v oblasti účetních systémů. MRP-K/S v sobě spojuje na jedné straně mohutný nástroj pracující s maximální precizností a spolehlivostí (díky použité technologii Klient/Server) a na druhé straně si udržuje jednoduchost a ladnost ovládání, flexibilitu k měnící se legislativě a intuici k rostoucím potřebám uživatelů. Snahou tvůrců tohoto systému bylo vytvořit dílo, které by v maximálně možné míře dokázalo povznést a nadchnout obsluhující personál i při takové (na první pohled nezajímavé) činnosti, jakou je zpracování dat účetních agend. Díky použité vysoce produktivní technologii DMAL® (více na www.dmal.cz) se MRP podařilo dosáhnout i bezkonkurenční ceny tohoto systému. Je určen firmám a podnikatelům, požadujícím na prvním místě spolehlivost a bezpečnost firemních dat. Tento účetní systém je možné provozovat jak v počítačové síti, tak i pouze na jednom počítači. Jedná se o chytrý a kreativní účetní systém, který Vám pomůže na daních odvést státu jenom to, co mu dle platných zákonů nezbytně patří. Automatizovaným systémem umožňuje provádět kontrolu spolehlivosti plátců DPH a jejich účtů.

MRP-K/S umožňuje sestavit Kontrolní hlášení DPH.

Pro uživatele účetního systému MRP-K/S jsme připravili
příručku pro sestavení Kontrolního hlášení,
která vysvětluje jak správně vyplňovat daňové náležitosti na jednotlivých dokladech.

 

Účetní systém MRP-K/S

Pro zájemce o tento účetní systém MRP připravila speciální, plně funkční (pouze časově omezenou) verzi, na které si můžete nezávazně vyzkoušet za plného provozu funkce tohoto systému.

Připravili jsme pro Vás Sbírku řešených příkladů účtování v MRP-K/S, kterou zejména začátečníkům vřele doporučujeme k prostudování.

V případě zájmu Vám můžeme tuto verzi také zaslat poštou, stačí pokud si o její zaslání napíšete. Rádi Vás také uvítáme na našich pobočkách, kde Vám tuto verzi ochotně poskytneme.

Účetní systém je pravidelně ověřován auditem. K nahlédnutí je aktuální auditorské ověření.

Základní vlastnosti účetního systému MRP-K/S

  • Maximální spolehlivost chodu a bezpečnost ukládaných dat jakou můžete v současnosti pravděpodobně získat jen při použití těch nejšpičkovějších informačních technologií.
  • Radikálně zvýšená odolnost účetních dat proti napadení běžnými počítačovými viry.
    Ze všech dosud známých virů stažených z internetu se nám nepodařilo najít takový, který by byl schopen z klientské stanice zničit nebo jen poškodit data na testovaném serveru.
    Tento server nebyl současně využíván jako klientská stanice a byla na něm provedena běžně dostupná softwarová zabezpečení.
  • Jednoduché ovládání. Při samotném jeho návrhu jsme vycházeli z ovládání, které jsme použili u vizuálního účetního systému. Nezatěžovat uživatele nutností učit se novému ovládání se nám podařilo do té míry, že uživatel, který bude mít zájem přejít z našeho vizuálního účetního systému na účetní systém MRP-K/S, na první pohled ani nepozná, že pracuje na zcela novém a jiném systému.
  • Jednoduchá instalace. Je běžné, že instalace jiných aplikací typu Klient/Server musí provádět pouze špičkoví odborníci vyškolení přímo tvůrcem programu. Instalaci MRP-K/S na jeden počítač dokáže zvládnout i běžný uživatel a čas instalace bude porovnatelný s instalací jiných běžných programů, které nejsou aplikací typu Klient/Server! Instalaci na více počítačích v síti sice nedoporučujeme svěřit úplnému laikovi - postačí ale průměrný uživatel (nebo správce) síťových aplikací.
  • Velká rychlost v sítích LAN. Uživatel zvyklý pracovat pouze na jednoduchých lokálních počítačích pravděpodobně ani nepozná, že pracuje na síťové aplikaci. U některých vybraných funkcí se dokonce podařilo zvýšit rychlost až několikanásobně v porovnání s jinými síťovými aplikacemi, které nejsou typu Klient/Server.
  • Velkou přizpůsobivostí různým potřebám firem. I když již v základní ceně jsou obsaženy všechny běžné moduly, které MRP-K/S nabízí, jednotliví uživatelé je mohou nebo nemusí všechny využívat. U modulů, které se uživatel rozhodne využívat, si navíc může upravit jejich činnost různými změnami v nastavení. Celý systém nabízí přes 1000 předdefinovaných výstupních sestav. V případě, že by i přesto někdo potřeboval vytvářet dle svých potřeb nové sestavy, dokáže to provádět jednoduchým způsobem pomocí implementovaného editoru v generátoru sestav.
  • Možnost vedení účetnictví teoreticky až 9998 firmám, což s oblibou využívají účetní firmy a daňoví poradci. Ti na tomto účetním systému oceňují (kromě jiného) i možnost vytváření různých křížových kontrol a analýz hospodaření firem. To jim pak umožňuje navrhovat svým klientům optimalizaci daňové zátěže v rámci platných zákonných předpisů.
  • Velmi příznivá cena, které se podařilo dosáhnout zejména použitím nově vyvinuté DMAL® technologie. Doposud bylo zvykem, že aplikace typu Klient/Server si pořizovaly zejména majetnější firmy a velké korporace. Je běžné, že cena klasických aplikací typu Klient/Server od jiných výrobců bývá až řádově vyšší než toto řešení.
  • Navazuje na MRP-Internetový obchod a umožňuje spolupráci i s internetovými obchody od jiných výrobců. Protokol našeho účetního systému MRP-K/S pro komunikaci s těmito jinými internetovými obchody je uveden zde.

Základní moduly účetního systému MRP-K/S

Daňová evidence

umožňuje vedení evidence o příjmech a výdajích, v členění potřebném pro zjištění základu daně, pokladního deníku, bankovní knihy, sledování DPH,.... Kdykoliv Vás informuje o stavu Vašich finančních a materiálových prostředků, o celkovém hospodaření až do konečné roční uzávěrky (přehled o majetku a závazcích, přehled příjmech a výdajích). Modul umožňuje sledovat hospodaření i za jednotlivá střediska a zakázky. Výstupy dokáže exportovat i do jiných windows aplikací (podporuje formáty XLS, DBF, TXT, HTML, PDF). Umožňuje realizovat homebanking a podporuje obchodování prostřednictvím Internetu. Ve spolupráci s Manažerem elektronických podání umožňuje odesílat formuláře úřadům přes internet.

Daňová evidence

Účetnictví

Účetnictví

umožňuje vést účetnictví pro různé druhy organizací - podnikatelů, příspěvkových i neziskových organizací. Účetní deník umožňuje vedení účetnictví na syntetických a analytických účtech s podrobnými výstupními sestavami jako např.: hlavní kniha syntetické a analytické evidence, saldokonto, seznam daňových dokladů, výpočet, tisk Přiznání k DPH, výpočet a tisk Souhrnného hlášení k DPH pro kontrolu nároku na osvobození transakcí od DPH z titulu dodání zboží do jiného členského státu EU. Umožňuje provádět zápočty mezi firmami. Ve spolupráci s Manažerem elektronických podání umožňuje odesílat formuláře úřadům přes internet. Dále umožňuje vedení pokladen v tuzemské i cizí měně, pokladní doklady, výkaz zisků a ztrát, předvahu, rozvahu, cash flow apod. pro podnikatelské subjekty.


Přijaté/vydané faktury

s výstupními sestavami jako např.: faktura (daňový doklad), faktura se zaúčtováním, předfaktura, zápočet faktur, seznam faktur, dobropis, vrubopis, dodací list, upomínka, seznamy úhrad, pokladní doklady apod. Při výběru těchto výstupních sestav je možné ještě navíc použít různé filtry jako: časové rozlišení, rozlišení podle čísel faktur, čísel zakázek, čísel středisek. Řeší elektronickou fakturaci s digitálním podpisem PDF dokladů, INHOUSE a ISDOC formát, do faktur a předfaktur vkládá QR kódy s platebními údaji. S moduly faktur je možné provádět různé doplňkové funkce - využívat různé číselné řady, provádět opravy, kopie a storna faktur, exportovat výstupy do txt, dbf a xls souborů, exportovat údaje z přijatých faktur přímo do příkazů k úhradě, ... U přijatých faktur kontroluje spolehlivost plátců DPH a jejich účtů.

Tento modul umožňuje importovat/exportovat faktury z/do modulu Fakturace MRP-Vizuálního účetního systému. Takže účetní firmy mohou používat MRP-K/S, zatímco obyčejný živnostník může používat pouze vizuální Fakturaci a exporty z ní předávat účetní firmě, která mu v MRP-K/S povede kompletní účetní agendu.

Přijaté/vydané faktury

Objednávky

Objednávky

Přijaté/vydané objednávky s přímou návazností na rezervaci ve skladovém hospodářství s možností přebírání zadaných údajů přímo do modulu Faktur nebo do modulu Sklady. Možnost částečného vykrývání objednávky. Import objednávky elektronickou cestou v textovém formátu (tzv. "INHOUSE" formát). Možnost definice smluvní ceny nebo stanovení ceny až v okamžiku vykrytí. Možnost blokování řádku objednávky z důvodu nedostupnosti zboží. Umožňnuje vytváření celkových nabídek nebo nabídek pro konkrétní osoby. Jednoduše pak převede nabídku na přijatou objednávku.


Adresář dodavatelů/odběratelů

s možností různého vyhledávání jako např. podle názvu firmy, jména kontaktní osoby, IČO, DIČ, města, PSČ, poznámky k dané firmě apod. Umožňuje dále tisknout seznamy adres podle různých filtrů, tisknout adresy na obálky nebo na adresní samolepící štítky různých formátů. Umožňuje kontrolu spolehlivosti plátců a jejich účtů.

Adresář


Modul CRM

CRM

neboli Customer Relationship Management umožňuje sledovat činnost ve firmě, přidělovat úkoly pracovníkům, sdružovat aktivity pod společné projekty. Efektivně řeší vzájemnou komunikaci mezi firmou jejími zaměstnanci a zákazníky. Aktivity jsou přehledně řazeny s plánovacím kalendářem. Sleduje a eviduje jednotlivé řešitele konkrétních úkolů, kontroluje rozpracovanost jednotlivých úkolů. Je provázán s modulem Adres a Kontaktů. 


Sklady

s výstupními sestavami jako např. příjemka a výdejka, seznam pohybů, obraty podle druhů pohybů, seznamy karet, složené karty, inventury, ceníky, výrobní čísla apod. Umožňují účtování jak metodou A, tak i B. Oceňování skladových zásob je možné váženým průměrem nebo metodou FIFO. Kromě skladních cen pracují s pěti prodejními cenami, které je možné vést i v jiných měnách. Podporují INTRASTAT. Uživatele na nich dále zaujala rychlost a robustnost, provázanost s agendami objednávek, fakturací a maloobchodu, vysokou možností filtrování, rozsáhlými možnostmi kontrolních funkcí, parametrizací chování skladu, podporou čárových kódů, evidencí inventur, rozsahem cenové politiky (přirážky, marže, cenové skupiny) apod.

Sklad

Majetek

Majetek

Zabezpečuje sledování různých typů majetku. Umožňuje evidovat celou historii provedených daňových i účetních odpisů a zůstatkových cen s přesností na měsíce, včetně technických zhodnocení a přerušení odpisů. Na základě uživatelem zvolených podmínek umí dopočítat následující odpisy, a to u jednotlivých karet nebo hromadně. Lze jej použít i pro plánování budoucích odpisů pořízeného majetku. Provedené daňové nebo účetní odpisy lze za zvolené období hromadně zaúčtovat, rozčleněné podle volitelných tříd předmětů. Modul umožňuje filtrování a vyhledávání záznamů, včetně příslušných tiskových sestav. Umožňuje i výpočet odpisů za hospodářské roky, tedy účetní období, která se neshodují s kalendářním rokem.

 


Maloobchod

Jednotlivé klientské stanice je možné využívat jako maloobchodní pokladny s on-line napojením na modul skladového hospodářství. Modul Maloobchod umožňuje detailní nastavení oprávnění pro každého prodavače. Eviduje grandtotaly (čistý, hrubý, záporný). Umožňuje provádět uzávěrky (denní, měsíční, roční), evidovat práci jednotlivých prodavačů, podporuje používání platebních karet,... Slevy či přirážky lze zadávat na vybrané položky nebo na celý paragon. Pracuje i s námi dodávanými doplňky počítačů: zákaznický displej, zásuvka na peníze, tiskárna paragonů, snímač čárového kódu.

Maloobchod

Mzdy a personalistika - Práce a mzdy

Mzdy a personalistika - Uzávěrky a výkazy

Mzdy a personalistika

Mezi hlavní výhody modulu patří to, že umožňuje:
  • vedení mzdové i personální agendy pro prakticky neomezený počet zaměstnanců
  • začleňovat zaměstnance do libovolného počtu středisek
  • zadávat docházku, evidenční stav a pracovní výkony zaměstnanců
  • definovat uživatelské mzdové položky a jejich výrazy pro výpočet mzdy
  • vypočítat a evidovat náhrady při pracovní neschopnosti
  • vypočítat a evidovat penzijní připojištění
  • vypočítat a evidovat soukromé životní pojištění
  • vypočítat exekuce
  • pracovat s evidenčními listy důchodového pojištění a vytvářet data pro jejich elektronický přenos
  • pracovat s přihláškami k nemocenskému pojištění a vytvářet data pro jejich elektronický přenos
  • vytisknout značně obsáhlé výstupní sestavy (výplatní lístky, výplatnice, výčetky platidel, sumarizace, výkazy pojistného, penzijní připojištění, soukromé životní pojištění, mzdové seznamy, platební příkazy, roční mzdové listy, náhrady při pracovní neschopnosti, žádost na chybějící měsíční daňový bonus, potvrzení o zdanitelných příjmech, roční vyúčtování daně z příjmů za zaměstnance i za firmu, údaje zaměstnance z personalistiky, potvrzení o zaměstnání (zápočtový list), docházku, pracovní výkony)
  • zaúčtování vystavených mezd do účetnictví
  • provádět elektronické spojení s bankou - homebanking
  • export pro statistiky ISPV

Restaurace

Vychází z maloobchodního prodeje. Umožňuje mít např. otevřeno současně více účtů, slučovat nebo rozdělovat jednotlivé účty, provádět tisk objednávek jídel na zvláštní tiskárně v kuchyni apod.

Restaurace

Evidence obalů

Evidence obalů

Modul, který podnikatelským subjektům pomůže splnit povinnosti vyplývající ze zákona č.477/2001 Sb. Mezi nejzákladnější výstupní sestavy patří například čtvrtletní výkaz produkce obalů pro autorizovanou obalovou společnost EKO-KOM, seznamy vydaných obalů apod. Umožňuje i vyhledávání podle různých filtrů jako např.: název obalu, kód, použití obalu, odměny za obal, typy obalů, původy obalů apod. Navazuje přímo na skladové karty.


Daň z příjmu právnických a fyzických osob

Dokáže ulehčit práci při přípravě daňových přiznání a umožní Vám vytisknout i příslušné formuláře. Modul obsahuje každoročně aktualizované formuláře daně z příjmů právnických osob, fyzických osob typu "B" a roční přehledy osob samostatně výdělečně činných pro VZP a Správu sociálního zabezpečení. Daňové formuláře jsou doprovázeny kontextovou nápovědou, která ke každé kolonce formuláře daňového přiznání zobrazí příslušnou část dokumentu "Pokyny k vyplnění přiznání", vydaného Ministerstvem financí. Vyplněné formuláře jsou v programu archivovány, identifikační údaje lze pak použít pro předvyplnění formulářů v dalším období.

Daň z příjmu

Pokladní kniha

Pomocné knihy

Kniha zakázek s možnostmi vyhledávání podle různých kritérií, Kniha pokladny s možností vést více pokladen v různých měnách a s prováděním kontrol se zaúčtováním v účetním deníku, Kniha jízd umožňující vést evidenci firemních motorových vozidel, jejich jízd, jízd soukromých vozidel pro firemní účely a výpočet cestovních náhrad. Program také umožňuje zpracování silniční daně.


Smlouvy (přijaté a vystavené)

Zcela nová agenda sloužící k evidenci přijatých a vystavených smluv. Originální smlouvy je možné ke každému záznamu uložit jako přílohy v běžných formátech (např. PDF, JPG, DOC apod.).

Smlouvy (přijaté a vystavené)


Kniha bankovních výpisů

Kniha bankovních výpisů

s návazností na internetbanking umožňuje efektivním způsobem vytvářet databázi bankovních výpisů, importovaných z elektronického bankovnictví. Stažené výpisy dokáže poloautomatickým způsobem spárovat s účetním deníkem a knihou faktur. Její přednosti se projeví zejména při zpracovávání velkého množství údajů. Podporuje formáty ABO,  BEST KB/M-BEST, Českou poštu, CITIBANK Internet, GE Capital a jiné. Přímo spolupracuje taktéž i s produkty přímého bankovnictví jako je například Přímý kanál od Komerční banky. Dokáže zpětně vytvářet a tisknout bankovní výpisy pořízené pouze v elektronické podobě.


Kniha příkazů k úhradě

Dokáže vytvářet a tisknout jak jednoduché, tak i hromadné příkazy k úhradě. Tyto příkazy je možné připravit přímým zadáváním dat nebo exportem z jiných modulů (např. z Knihy přijatých faktur). Vytvořené příkazy ponechává v archivu pro případnou pozdější kontrolu. Podporuje různé Homebankingové formáty (ABO, BEST KB, CITIBANK Internet, ...). Přímo spolupracuje taktéž i s produkty přímého bankovnictví jako je například Přímý kanál Komerční banky.

Kniha příkazů k úhradě

Evidence pošty

Evidence pošty

Program pro evidenci přijaté a odeslané pošty, tisk poštovní knihy, poštovních poukázek různých typů na laserových a inkoustových tiskárnách. Umožňuje k sobě připojit i námi doporučované digitální váhy. Pak dokáže např. vypočítat i cenu poštovného apod. Příjemcům klasických poštovních zásilek lze zaslat e-mail o tom, že obdrží cenné psaní, dobírkové psaní, doporučené psaní, balík apod. Dále pak informuje příjemce o podacích číslech zásilek, datu a místě podání zásilek a případně i o dobírkových cenách. Samozřejmostí je podpora pro elektronické podání České pošty, tisk Evidenčního lístku poštovného a Dekádního výkazu poštovného.


Opravy a reklamace

Modul umožňující vedení evidence záručních a mimozáručních oprav. Kromě základní evidence agenda umožňuje vést seznam souvisejících organizačních úkonů a seznam materiálu a prací. Stav zakázky lze uživatelským nastavením barevně rozlišit vzhledem k datu vyřízení zakázky. Materiál lze přebírat z přednastavených položek nebo skladových karet.
V modulu nastavení je možno přednastavit barevné schema seznamu servisních zakázek a dobu pro vyřizování záručních a mimozáručních oprav. Tato doba se potom připočítává k datu přijetí zakázky a přednastavuje datum pro vyřízení opravy. Zákazník je zakládán do evidence adres.

Opravy a reklamace


Manažerské grafické analýzy

Manažerské grafické analýzy

Manažerské grafické analýzy v animovaném (3D) zobrazení ocení jej zejména firemní manažeři a ekonomové, protože dokáží v přehledné grafické formě analyzovat situaci ve firmě nejen za jednotlivé dny, ale až několik let zpětně. Kromě běžně žádaných analýz, jako jsou porovnání výnosů a nákladů, HV, cash flow, vývoj stavů vybraných účtů apod., umožňuje uživatelům programu nadefinovat si přímo vlastní grafy s vlastními vazbami mezi jednotlivými účty.


Daňové optimalizace

Modul, který Vám pomůže šetřit Vaše peníze! Pomocí tohoto modulu můžete lépe hlídat stav vašeho účetnictví, analyzovat předchozí vývoj hospodaření ve Vaší firmě a na základě získaných výsledků provádět strategická plánování. Funkce tohoto modulu ocení jak hlavní účetní zodpovědní za řádné zaúčtování všech dokladů tak řídící manažeři zodpovědní za to, že státu odvedou ve správném čase jen ty peníze, které mu dle platných zákonů nezbytně patří.

     Při návštěvách kontrolních orgánů státní správy oceníte vzájemnou provázanost jednotlivých modulů a modifikovatelné výstupní sestavy. Pomocí různých variabilních nastavení a filtrů jim dokážete předložit dle jejich požadavků takové výstupní sestavy, které by měly uspokojit i ty "nejpečlivější" úředníky.


Multiverze

Multiverze

Umožňuje přehledné vedení účetnictví mnoho let zpětně. Profesionální účetní firmy mohou pomocí tohoto modulu vést účetnictví teoreticky až 9998 firmám. Dokáže vytvářet identické kopie vybrané firmy (nebo účetního roku) a v nich provádět např. cvičná zaúčtování různých dokladů, vyzkoušet si různá mazání, opravy dat, provést třeba předběžnou roční uzávěrku apod. Při přechodu na nový účetní rok umožňuje jak účtovaní dokladů v novém účetním roce tak i paralelně doúčtovávat doklady do starého účetního roku.


Údržba dat a Nastavení uživatelských práv k jednotlivým modulům

Nastavení těchto přístupových práv je natolik propracováno, že Vám kromě běžných základních práv (úplný zákaz, pouze čtení, čtení a zápis) umožní nastavit i různé kombinace těchto práv mezi jednotlivými moduly, a to v závislosti na vnitřní logice vazeb jednotlivých modulů a způsobu účtování.

Nastavení uživatelských práv

Sbírka řešených účetních příkladů

Součástí MRP-K/S je nyní i obsáhlá elektronická hypertextová Sbírka řešených účetních příkladů. Na více než 460 stranách v ní naleznete konkrétní příklady zaúčtování nejrůznějších účetních dokladů v tomto účetně-informačním systému a tipy pro každodenní práci se systémem. Doporučujeme zejména začínajícím uživatelům účetního systému MRP-K/S.

Sbírku řešených příkladů si můžete stáhnout zde: MRPKS-PrikladyUctovani.pdf

Příklady účtování v MRP-K/S

 

Jednotlivé moduly jsou vzájemně provázány. Celý systém má uživatelsky modifikovatelné výstupní sestavy. Výstupy dokáže exportovat i do jiných Windows aplikací (podporuje formáty XLS, DBF, TXT, HTML, PDF). Umožňuje realizovat obousměrný homebanking (u VAKUSu hromadné zpracování poukázek, u KB Přímý kanál apod.). Ve spolupráci s Manažerem elektronických podání umožňuje odesílat formuláře úřadům přes internet.

Doplňkové moduly MRP-K/S

Jedná se o moduly, které nejsou součástí základní instalace účetního systému MRP-K/S.
Více informací zde...


Systém MRP-K/S je postaven na databázovém serveru, který je možné používat bez dalších poplatků.
Uživatel tohoto účetního systému tudíž nemusí investovat další vysoké finanční částky na pořízení databázového serveru.

Celý námi dodávaný softwarový balík se dělí z hlediska instalace na dvě části, a to:

  1. Na část, která pracuje na stanici označené jako server, standardně s operačním systémem Windows 10/Windows 8/Windows 7/Vista/XP/2003 nebo taktéž pod bezplatným Linuxovým operačním systémem (Fedora Core 6, Debian 4.0 apod.).
  2. Na část, která pracuje na stanici označené jako klient, standardně s operačním systémem Windows 10/Windows 8/Windows 7/Vista/XP/2003 v české nebo slovenské verzi.

Pozn.: V případně, že klientská i serverová část bude nainstalována na jednom počítači, pak na tomto počítači je třeba mít operační systém Windows 10/Windows 8/Windows 7/Vista/XP/2003 v české nebo slovenské verzi.
 

Účetní systém MRP-K/S je od prvopočátku tvořen jako síťová aplikace (pro sítě LAN) s tím, že uživatel si kupuje pouze tolik licencí, na kolika počítačích bude chtít v témže reálném čase pracovat. Součástí základní ceny je kompletní účetní software MRP-K/S pro instalaci a používání na jednom samostatném počítači nebo pro instalaci v počítačové síti na stanici s označením server a jedna licence pro stanici s označením klient.

Doporučené hardwarové vybavení pro účetní systém MRP-K/S:

Doporučené hardwarové vybavení vychází z doporučené sestavy pro operační systém, na kterém budete účetní systém provozovat. Jako příklad si vezměme operační paměť (RAM): Zatímco na Windows XP si vystačíte s 512 MB, pak pro Windows Vista, Windows 7, Windows 8 a Windows 10 doporučujeme nejméně 2 GB operační paměti. Jestliže na počítači bude nainstalovaná serverová část, je vhodné operační paměť ještě navýšit.

Na serverové stanici doporučujeme pro zvýšení bezpečnosti dat použít mirrorované disky a pro překlenutí kratších výpadků proudu záložní zdroj Smart UPS.

Sítě LAN – běžná Ethernet s rychlostí 10 Mb/s a rychlejší s protokolem TCP/IP.

Sítě WAN – od verze 3.60 účetního systému MRP-K/S, došlo u přímého připojení přes internet k radikálnímu nárůstu rychlosti oproti předchozím verzím - přibližně o 40%. Proto nyní již není nutné v mnohých případech používat terminálový server, který značně prodražoval celé řešení.